Vastgoed en stedebouwrecht
17/05/2019
Kristof Vanhove
13:30 tot 17:30
Beringen

Redactie van huurovereenkomsten

In dit seminarie worden de do’s en dont’s bij het sluiten van een commerciële huurovereenkomst onder de loep genomen.
Zowel de bepalingen van het gemene huurrecht (bv. kantoorhuur) als van de handelshuur worden aan de hand van modelclausules besproken. De voorgestelde modelclausules worden ook getoetst aan de meest recente rechtspraak. 

Tijdens de bespreking wordt aandacht besteed aan de valkuilen waarin respectievelijk een huurder of verhuurder kan vallen (en hoe dit vermeden kan worden). 

Programma

12:30 - 13:30
Registratie met broodjesbuffet
13:30 - 17:00
Opleiding met koffiepauze en versnapering
17:00 - 17:30
Mogelijkheid tot vraagstelling

Spreker

Kristof Vanhove

Kristof Vanhove is gespecialiseerd in vastgoedrecht (huurrecht, handelshuurrecht, bouwrecht, zakenrecht) commercieel recht en contractenrecht. Hij heeft een uitgebreide expertise op het vlak van geschillenbeslechting, onderhandeling en bemiddeling.

De focus van zijn praktijk ligt op de retailsector (handelshuur / franchising).

Mr Vanhove is advocaat sinds 2003. Tot 2010 was hij verbonden aan de balie van Brussel. Sindsdien maakt hij deel uit van de balie van Hasselt, en is stichtend vennoot van INTEGRA (2013).

Sinds 2016 is mr. Vanhove erkend bemiddelaar in burgerlijke en handelszaken; hij wordt ook geregeld aangesteld als arbiter en is lid van CEPANI, het toonaangevende Belgische centrum voor arbitrage en bemiddeling.

Mr Vanhove is licentiaat/master in de rechten (K.U. Leuven, 2002) en doctor in de rechten (Ph.D.) (K.U. Leuven, 2009). Hij promoveerde met een proefschrift over handelshuur aan de KULeuven. In 2011 behaalde hij bovendien het diploma Master in het Notariaat (K.U. Leuven, 2011, summa cum laude).

Hij is tevens hoofdeditor van het Tijdschrift voor Bouwrecht en Onroerend goed (TBO).

 

Accreditatie

BIBF:Erkenning in aanvraag
BIV:Erkenning in aanvraag
IAB:B0560/2017-12 Erkend voor 3,5u permanente vorming
OVB:Erkenning in aanvraag

Kostprijs & data

€ 195,00 excl. btw

Wat krijgt u voor die prijs?

U ontvangt een syllabus met de slides en de bijhorende documentatie, opgesteld door de spreker.

Hoe betalen?

Bij inschrijving ontvangt u per mail een factuur. De factuur wordt tevens toegevoegd aan uw online account en is ten allen tijde raadpleegbaar. Door middel van de factuur kan u aanspraak maken op de KMO-portefeuille. Voor kleine ondernemingen bedraagt dit 40% en voor middelgrote ondernemingen 30%.

Locatie

Mezzo Hotel & Business
Paalsesteenweg 170
3583 Beringen

Contact

Heeft u een vraag, voorstel of hulp nodig? Aarzel dan niet om ons te contacteren. Wij zijn u graag van dienst.

Utopix Comm.V.
Schoendalestraat 53
8793 Waregem
Tel. 056 96 03 61
info@utopix.be
Melanie Van Acker
0468 48 90 98
melanie@utopix.be