Sociaal recht
09/06/2020
Dylan Casaer
13:30 tot 17:30

Aandachtspunten bij het opmaken van HR Policies

Om in regel te zijn met de uitgebreide en snel wijzigende wetgeving moeten bedrijven de dag van vandaag policies hebben rond de meest uiteenlopende zaken, gaande van bedrijfswagens, onkostenbeleid, GDPR tot Cyber Security. 

We bekijken tijdens dit praktijkgericht seminarie de volgende topics: 

·       Welke HR gerelateerde onderwerpen vervat je best in een dergelijke policy? 
·       Heeft mijn bedrijf echt nood aan zoveel policies of integreer ik best alles in het arbeidsreglement ? 
·       Hoe vaak moet ik deze policies updaten ? 
·       Betrek ik bij de opmaak ervan de ondernemingsraad, de werknemers rechtstreeks en hoe pak ik dit aan ? 
·       Kan ik sancties voorzien voor het overtreden van deze policies ? 
·       Waarop moet ik letten bij het uitwerken van deze policies ?

Dit seminarie wordt ingericht als een interactieve workshop. U mag dus uw praktijkgerichte vragen vooraf bezorgen, zodat de spreker deze kan meenemen bij de voorbereiding. 

Programma

12:30 - 13:30
Registratie inclusief broodjeslunch
13:30 - 17:00
Opleiding inclusief koffiepauze met versnapering
17:00 - 17:30
Mogelijkheid tot vraagstelling

Spreker

Dylan Casaer


Dylan Casaer studeerde in 1993 af als licentiaat (Master) in de rechten aan de Universiteit van Leuven (KUL). Daarna behaalde hij een Master in arbeidsrecht aan de Universiteit van Brussel (VUB).

Van 1999 tot 2003 werkte Dylan als manager bij de grote wereldwijde multidisciplinaire audit-, belasting-, advies- en juridische dienstverleners PwC en Ernst & Young, waar hij de juridische afdeling van de Brusselse kantoren startte en ontwikkelde. Hij werkte in nauwe samenwerking met de belasting- en auditafdelingen aan belangrijke transacties in industriële sectoren zoals Telecom, IT en Services. Tussen 2003 en 2009 werkte Dylan als advocaat bij verschillende onafhankelijke Belgische advocatenkantoren met een internationale focus.

Dylan heeft gedurende acht opeenvolgende jaren een brede, diepgaande ervaring in personeelsaangelegenheden voor een organisatie met meer dan 1000 werknemers. Dylan Casaer is ook voormalig parlementslid waar hij een gerespecteerd lid was van de Commissie juridische zaken. Dylan blijft verschillende mandaten in de publieke sector houden. Sinds 2009 is hij lid van de raad van bestuur van een groot ziekenhuis in de regio Aalst. Door zijn ervaring en netwerk in zowel de private als de publieke sector, heeft Dylan ervaring in besluitvormingsprocessen en is hij bekend met de regelgevingsomgeving. Hij is ook een specialist op het gebied van GDPR-compliance en co-sourcing. Sinds 2017 is hij ook een gecertificeerde Data Privacy Officer (DPO).

In 2009 trad Dylan toe tot het advocatenkantoor Olislaegers & De Creus, een niche Belgisch advocatenkantoor waar hij leiding geeft aan en de praktijken voor werkgelegenheid en privacy ontwikkelt.

Ervaring

Tijdens zijn carrière heeft Dylan ervaring en expertise opgedaan in een groot aantal economische sectoren, waaronder maar niet beperkt tot IT & Telecom, Hotel & Leisure, Government & Public Sector, Banking & Finance, Healthcare, Care & Assisted Living, Manufacturing Industry. Zijn praktijk heeft zich altijd gericht op de juridische aspecten van werkgelegenheid en sociale zekerheid, pensioenen en uitkeringen, privacy en gegevensbescherming, geschillenbeslechting en regelgeving en naleving.

Dylan Casaer is ook lid van de European Employment Lawyers Association (EELA) en de International Young Lawyers Association (AIJA). Hij is een regelmatige spreker op nationale en internationale congressen over onderwerpen die verband houden met arbeidsrecht en gegevensprivacy. Hij is actief lid van de Alumni Arbeidsrecht van de Universiteit van Brussel (VUB).

Dylan Casaer wordt aanbevolen door de Legal 500 EMEA.

Accreditatie

BIBF:Erkenning in aanvraag
BIV:Erkenning in aanvraag
IAB:Erkenning in aanvraag
OVB:Erkenning in aanvraag
IBJ:Erkenning in aanvraag

Kostprijs & data

€ 195,00
€ 185,00 excl. btw

Wat krijgt u voor die prijs?

U ontvangt een syllabus met de slides en de bijhorende documentatie, opgesteld door de spreker.

Hoe betalen?

Bij inschrijving ontvangt u per mail een factuur. De factuur wordt tevens toegevoegd aan uw online account en is ten allen tijde raadpleegbaar. Door middel van de factuur kan u aanspraak maken op de KMO-portefeuille. Voor kleine ondernemingen bedraagt dit 30% en voor middelgrote ondernemingen 20%.

Locatie

Nog te bepalen

Contact

Heeft u een vraag, voorstel of hulp nodig? Aarzel dan niet om ons te contacteren. Wij zijn u graag van dienst.

Utopix Comm.V.
Schoendalestraat 53
8793 Waregem
Tel. 056 96 03 61
info@utopix.be
Melanie Van Acker
0468 48 90 98
melanie@utopix.be